ایمپلنت دیجیتال - کلینیک دکتر زهرا شمسایی

ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت فوری موضوعی است که این روزها زیاد درباره آن می‌شنویم، به همین دلیل قصد داریم در این مقاله توضیحات سرکار خانم دکتر شمسایی در مورد ایمپلنت دیجیتال و جزئیات این درمان را تشریح کنیم، با ما همراه باشید.

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟

در واقع وقتی میگوییم ایمپلنت دیجیتال منظورمان این نیست که با یک تکنولوژی خاص، بدون اینکه بخواهیم داخل دهان دست ببریم یا اینکه فرآیند‌های قبلی رو که مدیریت می‌کردیم نداشته باشیم و ایمپلنت رو یک دفعه داخل فک بکار ببریم، نه! مفهوم دیجیتال بیشتر در فرآیند‌های تشخیصی قبل از عمل جراحی با کمک اسکنر‌های خاص بکار می‌‎رود، به این شکل که ما یک سری ویدئو از دهان تهیه می‌کنیم و سپس عکسبرداری انجام می‌شود. دقت داشته باشید که قبلا این کار‌ها انجام نمی‌شد و مستقیما یک سری عکس‌های ساده تهیه و سپس جراحی صورت می‌گرفت ولی اینجا با تکنولوژی اسکنر، اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت فک بیمار به دست می آوریم و طول و عرض استخوان و این موضوع که ارتباطش با ریشه‌های کناری و فک مقابل به چه شکل هست و دقیقا یک مدل سه بعدی از فک را به ما می‌دهد و ما با توجه به اطلاعاتی که می‌گیریم به راحتی زاویه درست ایمپلنت را میتوانیم تعبیر کنیم.

با کمک این اطلاعات ما در واقع شابلون را طراحی می‌کنیم که در واقع الگویی‌ست که روی دندان‌های بیمار در دهان بیمار فیکس می‌کنیم و با توجه به اون ایمپلنت را به روش پانچ توی فک کار می‌گذاریم.

از محاسن این روش عدم وجود جراحی و برش در ایمپلنت دیجیتال است

حسنی که این روش دارد، دیگر جراحی و برش را ما در این تکنیک نخواهیم داشت ولی معایبی که دارد برای همه قابل استفاده نیست. چراکه گاها فک خیلی تحلیل دارد و ممکن است یک خطا ایجاد شود. اگر ما با دید باز بدون شابلون جراحی کار کنیم خیلی راحت‌تر اون عمل جراحی ایجاد می‌شود ولی دوباره حسنی که به دیجیتال شدن تکنیک ما اضافه می‌شود این است که به راحتی بعد از اینکه ایمپلنت را کار کردیم با توجه به همان موقعیتی که کار شده با اسکنر دوباره یک ویدئو می‌گیریم و به آزمایشگاه می‌فرستیم و بلافاصله روکش رو برای ایمپلنت طراحی می‌کند و به مطب برمی‌گرداند. این فرآیند حسنی که دارد اینست

  • دیگر قالب گیری با مواد را نداریم.
  • بیماری که حالت تهوع دارد دیگر مشکلی ندارد
  • اینکه طی 3 روز ایمپلنت با روکش تحویل داده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *