واترپیک - کلینیک دکتر زهرا شمسایی

گاهی اوقات پیش می آید که تکه های غذا و بقایای غذا بین دندان‌ها یا زیر لثه‌ها رسوب می‌کند که با مسواک زدن به راحتی پاک نمی‌شوند. در چنین مواقعی یکی از بهترین راه ها استفاده از نخ دندان است که بسیار موثر بوده و به راحتی قابل تهیه است. همچنین قیمت نسبتا ارزان است، اما برخی افراد به دلایل مختلف نمی توانند از نخ دندان خوب استفاده کنند، بنابراین بهترین راه برای آنها استفاده از واترپیک است.

این دستگاه با هدایت جریان آب دندان های میانی را تمیز می کند. البته در استفاده از واترپیک، مهم ترین نکته میزان فشار آب است که علاوه بر تمیز کردن دندان ها، به نوعی لثه ها را ماساژ داده و به سلامت آن ها کمک می کند.

مزایا Waterpik

استفاده از واترپیک بسیار آسان است، به خصوص برای افرادی که ارتودنسی کرده‌اند یا افرادی که دندان مصنوعی دائمی یا موقت دارند. همچنین ماساژ واترپیک باعث بهبود لثه می‌شود و می تواند به مکان هایی برسد که دسترسی به آن با نخ دندان دشوار است.

حذف موثر پلاک: 99.9 درصد پلاک را از ناحیه تحت درمان در 3 ثانیه پاک می‌کند.
لثه های سالم تری داشته باشید: 50 درصد موثرتر از نخ دندان معمولی برای سلامت لثه‌ها.
مناسب برای افراد ایمپلنت: 2 برابر سلامت دندان های اطراف ایمپلنت.
بسیار مفید برای افراد دارای ارتودنسی: حذف موثرتر و بهتر (3 برابر) پلاک اطراف سیم در مقایسه با نخ دندان
شستن پلاک و باقی مانده غذا بین دندان‌ها، زیر خط لثه و جاهایی که مسواک و نخ دندان به آن دسترسی ندارند.
با ماساژ و تحریک لثه‌ها، لثه ها سالم و دهانتان شاداب می شود.

معایب Waterpik

Waterpik برچسب قیمت نسبتا بالایی دارد و کمی حجیم است. این دستگاه با آب و برق کار می‌کند. به همین دلیل استفاده از آن در خارج از خانه کمی مشکل است.

نحوه استفاده از Waterpik:

– ابتدا بروشور دستگاه را مطالعه کنید و طبق آن عمل کنید زیرا هر وسیله روش خاص خود را دارد.

– سپس نازل مخصوص را روی هولدر قرار دهید و مخزن آب دستگاه را با آب داغ پر کنید و مخزن را در جای خود قرار دهید.

– دستگاه را روشن کرده و سپس فشار آب را تنظیم کنید.

– سر خود را به سمت سینک خم کنید و نازل مخصوص را در دهان خود قرار دهید.حالا دستگاه را روشن کنید.

– از دندان های عقب شروع کنید، نوک آن را به سمت تاج طوق دندان و کمی بالاتر از آن بگیرید و پس از تمیز کردن هر ناحیه، به تدریج به سمت دندان های جلو بروید.

– هنگامی که نوک آن به سمت فضای بین دندانی است، کمی بیشتر مکث کنید تا جریان آب، ناحیه امبراژور را کاملا تمیز کند.

پس از اتمام کار، دستگاه را خاموش کرده و طبق دستور سازنده نازل را تمیز کنید.

نخ دندان بهتر است یا واترپیک؟

در واقع هنوز پاسخ روشن و دقیقی برای این سوال وجود ندارد.

مهمترین چیز این است که هر روز بین دندان‌ها و لثه ها را تمیز کنید. طبق آمار رسمی، افرادی که از پیک استفاده می کنند، 75 درصد کاهش پلاک و افرادی که از نخ دندان استفاده می کنند، 57 درصد کاهش پلاک دارند.

بر اساس مطالعه دیگری، افرادی که از مخزن استفاده می‌کنند، التهاب و خونریزی لثه کمتری دارند. با این حال، بسیاری از دندانپزشکان و متخصصان بهداشت استفاده از نخ دندان با نخ دندان یا به جای آن را توصیه می‌کنند.

طبق آمار رسمی، افرادی که از پیک استفاده می کنند، 75 درصد کاهش پلاک و افرادی که از نخ دندان استفاده می کنند، 57 درصد کاهش پلاک دارند.

واترپیک - کلینیک دکتر زهرا شمسایی

نکاتی در مورد Waterpik

متخصصان بهداشت دهان و دندان استفاده روزانه از نخ دندان را توصیه می کنند. اما نخ دندان کشیدن سخت و زمان بر است.یک روش آسان و موثر استفاده از سیستم های ارائه شده توسط waterpik به جای نخ دندان کشیدن است. این دستگاه که برای مصارف خانگی طراحی شده است، آب را با فشار و ضربه به روی سطوح دندان می‌ریزد. با استفاده از آن، محیط دهان را بهتر از مسواک و دهان شویه تمیز می‌کند. هنگامی که در کنار مسواک استفاده میشود میتواند به طرز چشمگیری به سلامت بافت نگه دارنده دندان و لثه، با کاهش پلاک های میکروبی و جرم کمک کند.

این یک راه حل ایمن و موثر برای: ورم لثه، ایمپلنت، تاج دندان، بریج ارتودنسی، دیابت و کسانی است که روزانه نخ دندان نمی کشند. در عین حال این دستگاه با داشتن سری های مختلف پاسخگوی نیاز افراد سالم و بیماران می باشد. این دستگاه برای افرادی که ایمپلنت، بریج، روکش و دندان مصنوعی دارند بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *